1/18/2010

Minns ni Jacob Hellman



Sjung me'...

Kom med och lägg dej här i gräset under mej och
blöt ner kläderna
Det är väl vackert väder ovanför molnen
men regn där vi står
de finns ingen vackrare än du
i din vanliga tröja och i ditt våta hår

Jag håller mitt lilla liv
emellan händerna
Nu har jag lust att ta ett kliv och
sätta nåt spår innan jag går
Kom med och gör en liten stund som ska
va kvar i hundra tusen år

Ibland vill man inte gärna gå in
fast regnet ser ner
Ibland vill man hellre sitta kvar
Och skratta högt där döden ser

Har du fått andra himlar
i ögonen?
När du får mej vart du vill
med de vanliga blå
Kom med och lägg dej i gräset under mej och
blöt ner kläderna

Vad tänker du på?
Och lägg dej på marken under om du vill
och sätt ditt liv på spel för min skull

1 kommentar:

ANNAANNA sa...

Ja minns man iiiinte Jacob Hellman ... tja, vad ska man säga... Jag tog mej från det här klippet vidare in på Youtube, kollade massa skoj Hellman, Perssons Pack, Idde & Irma Shultz, Pontus å Amerikanerna, Thåström å en å en halv timma senare satt jag å glodde på en gammal intrervju med grabbarna i Noice *smiles* Youtube är gaaaalet!!!

Jo, det finns massor av saker med fåret Shaun där ockås ;) det fatnade jag i härom kvällen. Gooood stuff!!!