7/27/2011

Vicolo Stretto

Det har ju inte varit så mycke' strandväder i sommar så det har blivit massor av tid till att scrappa. Jag har fått en hel hög med fina foton av en go' vän som gifte sig på ljuvliga Sicilien tidigare i sommar. Här en bild på en mysig och typisk gränd i Taormina

Jag började med att lägga ett lager med modelling paste på min vita cardstock. En toapapperrulle fick hjälpa mig att göra cirklar för att få lite roliga effekter. När det torkat (använder min hårtork eller embssingfön för att skynda på torkningen) sprayade jag med mina favoriter i min glimmer mist samling. Jag gnuggar ut misten innan den tokat ordentligt - lite som jag känner. Papper kommer från My Mins Eye och några sidor från en pocketbok har jag också använt.


En kapsyl smyckad med en söt pebble från Prima. Blomma från mina Websters Page


Cirkel i grungeboard signerad Tim Holtz, preparerad med gesso och sen "mistad" och doodlad.


Spets från bl.a Prima och bokstäver från Adornit


Här ser man toapapper-cirklarna, de underbara pappren och pocketboksidan med ett tunt lager gesso..

Materialet kommer från Lektyg & Hantverk

Det var allt för nu.

Ha det så gott, Mija

4 kommentarer:

Sandi Smith sa...

Stunning work...love all the wonderful techniques and the pebble in the bottle cap is too cute!

krcmasterpiece sa...

unique & beautiful!

mrsb sa...

Hej. Jag är ofta inne o tittar på din sida. Älskar dina härliga, lekfulla konstverk o inspireras av alla dina materialval o tekniker. Blir extra glad när du, som nu, skriver lite utförligare hur du gått tillväga! Undrar om cirklarna med text i är utklippta o sen ditlimmade m tex gesso el Mod Podge? Använder du Mod Podge el klarar man sig bra utan för att skapa som du gör?
Hälsningar
Maria B

mrsb sa...

Haha, dum fråga... Ser ju att du använder Mod Podge nu när jag läser lite mer noggranntursäkta virriga mig....
Maria B