9/07/2011

4 små tavlor

Jag har gjort 4 små tavlor på beställning till en go' vän. Hon ska ha dem på sin gästtoalett.

Citaten har hon valt själv! Jättehärliga tycker jag. Jag skrev dem med typsnitt som jag laddat hem gratis från http://www.typsnittfonter.com/ (jag valde "skrivmaskin"), det finns massor av roliga typsnitt att välja bland! Jag grundade min canvas-panå med gesso. jag valde ut papper som jag gillar och som passar in. Jag limmar fast mina pappar med Mod Podge (fungerar som decoupagelim - man limmar både på "avigan och rätan"). Man kan om man vill limma lager på lager med många härliga papper. Här har jag - när limmet torkat - även kladdat på med vit akrylfärg med hjälp av bubbelplast.

Jag skar ut rad för rad av citaten och chalkade kanterna med distress ink "Walnut Stain". Sen limmade jag fast raderna med vanligt scrappy glue. Hjärtat klippte jag ut ut ett ljusrosa papper, limmade fast med Mod Podge, la' lite gesso på och doodlade med min favoritpenna

På två av tavlorna limmade jag fast lite spets med: Mod Podge!


Favoritmedium. Mod Podge, gesso och penna till doodling 

Bästa hjäpmedel: bubbelplast, pensel och en kökssvamp

Mina fingrar - bästa smeta-ut-verktyget!

Hoppas att jag lyckats inspirera er till att göra små enkla tavlor. Dessa mäter 10X15 cm. 

Ha de så gott !

4 kommentarer:

Lotten Pettersson sa...

Jättefina!! Tusen tack, de kommer göra sig så bra hemma hos oss!KRam

Dara Lynn sa...

I am sure she is going to love these!

krcmasterpiece sa...

I love your originality! You think outside the box. It's fabulous!

Mikaela sa...

mmmm... har liknande smetverktyg ;) de e förbaskat bra!

Supersöta!