10/13/2011

Mina stjärnor

Hur gör du de där 3D stjärnorna? Jag får den frågan då och då - så därför tänkte jag visa er med en enkel tutorial!

How do you make those 3D stars? I get this question every now and then - so I'll show you a simple tutorial!


Jag börjar med att klippa ut en stjärna. Här har jag använt vanlig beige cardstock

I begin with cutting out a star. Here I have used plain beige cardstock


Jag vänder "rätsidan" neråt när jag bigar. Till hjälp har jag min älskade skärmaskin och något av de bigarverktyg ni ser på bilden

I turn the "right side" down when I score. To help, I have my beloved cutting machine and one of the tools you see in the picture


Som ni ser har jag nu bigat alla uddar

As you can see, I have now scored all the points


Sen viker jag uddarna från "rätsidan"

Then I fold the points from "RS"


Färdig så långt

So far so good


Jag brukar chalka alla "veck" och kanter

I usually chalk all the "wrinkles" and edges



Så där ja...

There you go ...


Det lättaste sättet att fästa stjärnan är med lim

The easiest way to attach the star is with glue

Det var det hela! Som vanligt är det bara fantasin som sätter gränser för hur man vidare jobbar med sina stjärnor. Olika typer av färg, gesso, Glimmer Glam och Glaze kanske....

That's it! As usual, it's just your imagination that puts the limits how to continue working with the stars. Different types of paint, gesso, Glimmer Glam and Glaze maybe ....

Lycka till

Good luck 



8 kommentarer:

E sa...

Åhhhh, jag älskar stjärnor! Och dina 3D stjärnor är ju sååå snygga!! Tusen tack för att du delar med dig.
Kram och hoppas du får en bra dag!

Mikaela sa...

Va kul att du delar med dig av dina vackra stjärnor!! ska nog ta och testa på dem!!!

:) försökte göra en LO ál la din stil men misslyckades totalt ;)

Mette sa...

Tack för det! Detta måste verkligen prövas! :)

jenny/e.j.m sa...

Åh detta måste jag testa=)

Kram
Jenny/e.j.m

Maria sa...

Tusen takk :D
Jeg elsker disse stjernene!!

Angelica sa...

Superfint!
Att något så "enkelt" kan vara så snyggt!!
Tack för tipset.

Frk. Bogstad sa...

Lurt ;)
Takk for tipset :)

Lotta sa...

Detta måste man ju testa - gillar stjärnor och du har gjort en bra beskrivning.
Tack så mycket!!